תפריט סגור

מה תפקיד החשמלאי ומה לא

חשמלאים בתל אביב ובכל מקום עוסקים בשני סוגים של עבודות חשמל – התקנות ותיקונים. רובנו קוראים לחשמלאי כאשר ישנה תקלה מסוימת במערכת החשמל של הבית, כמו קצר שמקורו אינו ברור, שקע חשמלי שנשרף או נתלש, וכדומה. במקרים אחרים אנו מזמינים חשמלאים על מנת להתקין גופים חשמליים שונים, כמו גופי תאורה למיניהם, מאווררי תקרה, התקנה של לוחות חשמל, התקנת נקודות חשמל חדשות, שקעים ומתגים, ועוד.

 מה אינו תפקידו של חשמלאי

לעיתים, התקלה במערכת החשמל נובעת מבעיה במכשיר חשמלי מסוים – מכונת כביסה, מיקרוגל, מקרר, טלוויזיה וכדומה. חשמלאי רגיל, מוסמך ומקצועי ככל שיהיה, אינו יכול ואינו מורשה לטפל בתקלות במכשירי חשמל. במקרים אלו, חובה להזמין טכנאי מורשה מטעם החברה אליה שייך המכשיר, על מנת שיטפל בבעיה של המכשיר. כל חברה של מכשירי חשמל מעסיקה חשמלאי שירות, שהם למעשה חשמלאים המתמחים בתיקון המכונות של החברה. חשמלאים אלו, ורק הם,  יכולים לקן תקלות במערכות החשמל של המכשיר.

כמה אזהרות

אף על פי שרובנו יודעים כיצד להרים "פיוז", כיצד לזהות מכשירים שגורמים לקצר, כיצד להחליף נורה ואפילו כיצד לחזק שקע רופף לקיר, מומלץ שלא לנסות לבצע פעולות מורכבות יותר במערכת החשמל ללא ידע מקצועי. כאמור, המערכת החשמלית טומנת בחובה סכנות של ממש, ולכן מוטב להזמין חשמלאי שיבצע את העבודה בבטיחות.

דילוג לתוכן