תפריט סגור

איך למנוע גניבת חשמל בבית

גניבת חשמל בבית

לצערנו תופעת גניבת החשמל הופכת לנפוצה יותר ויותר עם השנים. מעבר לפן הפלילי שבגניבת החשמל, ההתעסקות עם החשמל עלולה להיות מסוכנת ולגרום לקצרים ואפילו שריפות. במדריך הבא נלמד אותך איך לזהות גניבת חשמל וכמובן איך למנוע אותה.

איך לזהות גניבת חשמל בבית?

החדשות הטובות הן שאפשר לזהות גניבת חשמל באמצעים ביתיים וללא ידע טכני מכל סוג. דבר ראשון שיש לעשות הוא פשוט להתחיל לשים לב לשינויים כאלו ואחרים בצריכת החשמל שלך על ידי האמצעים הבאים:

  • חיבורים מוזרים בלוח החשמל
    גניבת חשמל מתבצעת על ידי חיבור של חוט חשמל מהלוח שלך ללוח השכן. בדיקה חזותית פשוטה יכולה לעזור לך לאתר חיבור חשמלי מוזר שאין באף לוח חשמל אחר. במידה ומצאת כזה, ככל הנראה שגונבים ממך חשמל.
  • חשבון חשמל מנופח מדי
    לכל בית בישראל יש את צריכת החשמל הממוצעת והמוכרת שלו וזו דרך נהדרת להבין האם אחד מהשכנים שלך גונב לך חשמל. אנחנו תמיד ממליצים לעקוב אחרי חשבונות החשמל אבל אם התחלת לקבל חשבונות חשמל מנופחים מדי, כדי להתחיל לעקוב אחריהם עם יותר תשומת לב. רגע לפני שהמחשבות נודדות לגניבת חשמל, צריך לזכור האם צירפת מכשיר חשמלי חדש לבית שלך שבהכרח יוכל להעלות את צריכת החשמל הממוצעת שלך.
  • לוח חשמל מקצר
    תפקידו של לוח החשמל הוא לווסת את כמויות הזרם החשמלי שנכנסות אליך הביתה מארון החשמל המרכזי של חברת החשמל. ברגע שלוח החשמל מזהה פעילות חשמלית חריגה, הוא מקפיץ את הפקקים כדי לעצור את הזרמת החשמל על מנת למנוע מצב בו חוטי החשמל יתחממו מדי ויגרמו לשריפה. גם כאן, במידה ולא חווית קצרים כאלו בעבר ולא רכשת מוצר חשמלי שזולל חשמל, כדאי להתייעץ עם חשמלאי מוסמך לגבי אפשרות שגונבים ממך חשמל.
  • מונה החשמל ממשיך לצרוך חשמל גם כשכל הבית כבוי
    בדיוק כמו שעון המים, מונה החשמל סופר את פעימות החשמל שעוברות לתוך הבית שלך כדי שחברת החשמל תדע כמה חשמל צרכת וכמה כסף לגבות ממך עבור השימוש. כל מה שצריך לעשות כדי להבין אם גונבים ממך חשמל הוא לנתק את כל מכשירי החשמל שבבית מהחשמל פיזית, זאת אומרת מהשקעים עצמם, ולא להשאיר אותם במצב Standby. כעיקרון המונה אמור לעצור כי אין מכשירים חשמליים שזקוקים לחשמל ולכן אין זרם שעובר כרגע לתוך הבית שלך ולכן אם המונה בכל זאת ממשיך להסתובב, ככל הנראה שמישהו גונב לך חשמל.
    אם עברת על כל הרשימה ולא זיהית משהו ממה שכתבנו אך עדיין מרגיש לך שכן מתקיימת גניבת חשמל אצלך בדירה, נשמח לעזור לך בשיחת ייעוץ קצרה במהלכה נדייק את האיתור שלך וננסה לעלות על הגניבה מבלי להגיע פיזית לבית שלך.
    כאן המקום לציין שנתקלנו בהמון מקרים בהם לקוחות התבלבלו בלוחות החשמל וקראו קריאות מונה לא נכונות ולכן חשוב לשים לב שמדובר בלוח החשמל של הדירה שלך.

מה לעשות אם איתרת גניבת חשמל בבית שלך?

עד כה כל הבדיקות שערכת הן בדיקות שלא מצריכות מכשור מיוחד או ידע טכני מסוים ולכן נבקש ממך לעצור כאן ולהזמין כבר עכשיו חשמלאי מוסמך שיגיע אליך במהירות, יאתר את המיקום המדויק בו מבצעת גניבת החשמל וינטרל אותה. החשמלאי גם יוכל להעריך איזה שכן החליט לגנוב ממך את החשמל ולכן אנחנו מאוד ממליצים לצלם את מקום הגניבה כדי שתהיה לך את האפשרות להגיש תלונה במשטרה ואף לתבוע במידת הצורך.

דילוג לתוכן