תפריט סגור

מהי זליגת חשמל ואיך מטפלים בה?

זליגת חשמל

אנחנו מוכנים להמר שיצא לך לפחות פעם אחת לקבל זרם חשמלי קטן ממוצר חשמלי כלשהו במהלך הזמן מה שאומר שחווית זליגת חשמל. ברגע שחשמל מצליח לברוח מהרכיבים אליהם הוא אמור להגיע, הוא מטייל החוצה ומתהלך על רכיבי המתכת של המוצר החשמלי. במאמר הבא נסביר מהי זליגת חשמל לעומק ואיך אפשר לטפל בה.

איך לזהות זליגת חשמל?

ישנם שלושה סימנים המעידים על זליגת חשמל במכשירי החשמל שלך כשהראשון הוא התחשמלות במגע עם המוצר החשמלי. חשמל מחפש להתפשט ולכן יחפש משטחים מתכתיים אשר מוליכים אותו כך שבמגע שלך עם המשטחים האלו עלולה להיות זרימה של חשמל. הזרימה הזו יכולה להיות קלה אך באותה נשימה עלולה להיות חזקות ומסוכנות ולכן ברגע שזיהית זליגת חשמל, אנחנו ממליצים ליצור קשר עם חשמלאי מוסמך שיטפל בה.

סימן שני של זליגת חשמל הוא קפיצה של הפקק בכל פעם שהמכשיר החשמלי נכנס לפעולה. הסיבה לכך פשוטה – לוח החשמל שאחראי על הזרמת החשמל מרכזת החשמל הראשית אליך הביתה מזהה קפיצה חריגה בצריכת החשמל בנקודה ספציפית. היות והפקקים השונים מתוכנתים להעביר כמות זרם מסוימת, לוח החשמל יכול לפקח עליהם ולהקפיץ אותם ברגע שהצריכה שלהם חורגת. בגלל שהחשמל זולג החוצה, ישנה קפיצה משמעותית בצריכה מה שגורם ללוח החשמל להקפיץ את הפקק הספציפי של נקודת החשמל ממנה זולג החשמל.

הדבר השלישי שעלול לגרום לזליגת חשמל הוא היעדר הארקה בנקודת החשמל. הארקה היא כבל חשמלי אשר מותקן בנקודת החשמל ויורד מהשקע אל בטן האדמה כדי למנוע זליגה של חשמל בכל מיני מקרים. במידה ולא קיימת הארקה, החשמל יחפש חומרים מוליכים ויטייל עליהם עד שהחשמל של הנקודה יופסק.

זליגת חשמל דומה מאוד לנזילה של מים ולכן ניתן לאתר אותה באותן האופן – יש לנתק את כל מוצרי החשמל שבבית ולהסתכל האם שעון החשמל עצר גם הוא. במידה ולא, ככל הנראה שיש לך זליגת חשמל במוצר חשמלי כלשהו.

איך לטפל בזליגת חשמל?

כאן המקום לציין שטיפול בחשמל צריך להיעשות אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך בעל רישיון בתוקף וטיפול בתקלות חשמל ללא רישיון מתאים הינו עבירה פלילית שדינה מאסר! זו הסיבה שאנחנו ממליצים לך לדרוש רישיון חשמלאי בתוקף מכל חשמלאי לכל סוג של עבודת חשמל.
זו הסיבה שבמידה והרגשת זרם חשמלי שיוצא ממכשיר חשמלי כלשהו אצלך, הטיפול היחידי שניתן לעשות הוא להפסיק להשתמש במוצר החשמלי ואפילו לנתק אותו מהחשמל כדי לוודא שאף אחד אחר לא יתחשמל בטעות. לאחר מכן יש להתקשר לחשמלאי מוסמך שיגיע ויבדוק את כל המכלול החל מהמכשיר החשמלי דרך נקודת החשמל ועד לפקק וללוח החשמל.

מקרה מסוכן של זליגת חשמל

מים וחשמל הם חברים טובים אבל מסוכנים לנו בני האדם. חיבור ביניהם עלול להיות מסוכן מאוד ואף קטלני ולכן יש לוודא שהמערכות תקינות במיוחד בכל מה שקשור לדוד שמש. לפעמים בגלל שהדוד לא מחובר להארקה הוא עלול לגרום לזליגת חשמל שתתבטא בזרמים חשמליים שעוברים דרך ברזי המים שבמקלחת! זו הסיבה שאנחנו ממליצים לך להזמין חשמלאי לבדיקת הארקה כפעולת מנע לזליגת חשמל.

כמה עולה לבדוק זליגת חשמל?

מחיר בדיקת זליגת חשמל תלוי מאוד בממצאים שהחשמלאי ימצא. במידה והמוצר החשמלי בעצמו גורם לזליגה וכל שאר המערכת תקינה, ניתן יהיה להפעיל את האחריות ולבקש לבדוק את המוצר החשמלי ואולי להחליף אותו. במידה ומקור התקלה נמצא בנקודת החשמל, יכול להיות שהחשמלאי יצטרך להחליף אותה ולהתקין הארקה שתמנע את זליגת החשמל הבאה.

דילוג לתוכן