תפריט סגור

מים לא מתחממים בדוד – מה עושים?

תקלות בדוד חשמל

הדלקת את הדוד כשעתיים לפני המקלחת והמים עדיין קרים? כנראה שיש לך תקלה בדוד שיש לתקן במהרה כדי לא לקפוא במקלחת. מים לא מתחממים בדוד היא בעיה נפוצה מאוד, שאלנו את המומחים של פורטל אינסטלטורס מה עלול לגרום לתקלות האלו וכיצד ניתן לתקן אותם והממצאים לפניך.

למה המים לא מתחממים בדוד?

הדוד שלך יושב על הגג, כך שמבחינתך הוא לא באמת קיים כל עוד הוא תקין ומספק לך מים חמים. הדוד מורכב ממספר רכיבים וחיבורי חשמל שכל אחד מהם מועד להתקלקל בשלב כזה או אחר ולכן לדעתנו חשוב להכיר אותם ולהבין איך הם פועלים כדי שכשיגיע איש המקצוע לתקן אותם, תהיה לך ולו שפה משותפת.

קולטי שמש מלוכלכים

הלוחות הסולריים שמייצרים חשמל מאנרגיית השמש שוכבים חשופים על הגג ולכן צוברים לכלוך שנוצר מערבוב של גשם או טל ואבק. עם הזמן הלכלוך מצטבר לכדי שכבה עבה שממש חוסמת את קרני השמש ולא מאפשר לדוד לייצר חשמל ולחמם את המים. קפיצה קטנה לגג עם מים וסבון תעזור לך לנקות את הלוחות ולהחזיר את החשיפה המלאה שלהם לשמש. כדאי לך לנקות את הלוחות הסולריים כמה שיותר מוקדם ביום כדי להבין האם המים מתחממים והתקלה נפתרה או שמקור התקלה במקומות אחרים בדוד.

גוף חימום מכוסה אבנית

כשמו כן הוא. הרכיב הזה אחראי לקחת את החשמל ולהפוך אותו לאנרגית חום שבתורה מחממת את המים. גוף החימום מותקן בתוך הדוד, זאת אומרת שהוא טבול במים שכידוע מכילים אבנית. עם הזמן האבנית מכסה את גוף החימום ומונעת ממנו לפעול כמו שצריך, מה שאומר שגוף החימום לא יצליח לחמם את המים ולכן הם אף פעם לא יגיעו לטמפרטורה הנכונה. בגלל התקלה הזו, התרמוסטט לא יעצור את חימום המים וכך הדוד שלך יתאמץ מאוד, יזלול המון חשמל ולא יספק את העבודה. זוהי התקלה הנפוצה ביותר בדוודים אך גם קלה מאוד לתיקון ואפילו לא דורשת פתיחה של הדוד היות ואיש המקצוע יחליף את גוף החימום במהירות ויחזיר את הדוד לקדמותו. אורך חייו של גוף החימום, באיזורים עם אבנית סבירה, יהיו 3 שנים כך שאפשר לתזמן את החלפת גוף החימום ולא להיות מופתעים שהדוד לא מחמם.

תרמוסטט תקול

על פי יועצי החשמל של אתר חשמלאים IL זוהי תקלה מאוד מסוכנת מכיוון שהתרמוסטט אחראי לעצור את חימום המים לאחר שהם מגיעים לטמפרטורה מסוימת (בדרך כלל 65 מעלות). ברגע שהתרמוסטט תקול, החימום לא עוצר כך שהמים עלולים להגיע לטמפרטורות גבוהות מדי ולגרום לפיצוץ הדוד!

דוד מקצר

ניסית להפעיל דוד וכל החשמל בבית קופץ? כנראה שיש נזילת מים מהדוד. בהיותו רכיב אטום, המים שבתוך הדוד לא צריכים לזלוג החוצה מכיוון שנמצאים שם חוטי חשמל כאלו ואחרים שהמגע שלהם עם המים יקפיץ את כל הבית.
דוד מקצר זוהי תקלה נפוצה מאוד וכתוצאה ממני מים לא מתחממים בדוד ולרב עליכם להזמין בעל מקצוע על מנת לתקן את הקצר או את אחד החלקים בדוד.

מערבל מים לא תקין

זהו רכיב יחסית חדש בנוף הדוודים ותפקידו למנוע הגעה של מים חמים מדי לצנרת המים הביתית. רגע לפני שהמערבל משחרר את המים החמים, הוא מזרים מים קרים שיאזנו את הטמפרטורות כך שהמים יהיו שמישים ולא רותחים מדי. תקלה במערבל עלולה לגרום לו להזרים אך ורק מים קרים ולהשאיר את כל המים החמים בדוד עצמו.

תחזוקה שוטפת של הדוד

חיי המדף של רוב החלקים בדוד נעים בין 3-5 שנים ולכן אנחנו ממליצים לך להזמין איש מקצוע בכל 3 שנים בערך כדי שיעבור על הדוד ויגלה תקלות לפני הזמן כדי למנוע מצב בו הדוד מפסיק לחמם את המים ללא התראה מראש!

דילוג לתוכן