תפריט סגור

מה מומלץ לעשות כשהמים לא מתחממים בדוד

מים לא מתחממים בדוד

הדוד שלך דלק שעתיים רצוף אבל אין שום זכר למים חמים במקלחת? תופעה מוכרת וידועה שיש לה סוף טוב! שאלנו את המומחים שלנו בחשמלאים IL מהם הגורמים לזוועה הזו ואיך אפשר לפתור את התקלות במהירות וביעילות.

מה גורם לכך שהמים לא מתחממים בדוד?

הדוד שלך מורכב מכל מיני רכיבים חשמליים כגון פלאנג', גוף חימום, תרמוסטט אשר נמצאים בתוך הדוד עצמו, מה שאומר שהם מוקפים במים ומכאן הדרך לתקלות קצרה מאוד. במאמר הבא נבין לעומק מהן התקלות הנפוצות, איך אפשר לטפל בהן וכמובן מתי עדיף להחליף רכיב כמו החלפת מתג לדוד חשמל אל מול החלפת כל הדוד.

  • גוף חימום תקול
    המים בדוד מתחממים על ידי חשמל (בין אם בחיבור חשמלי או דרך הלוחות הסולאריים) אותו גוף החימום הופך לחום. כמו מפזר חום או רדיאטור לצורך הדוגמה. עם הזמן, גוף החימום מתקלקל מכיוון שהוא חשוף לאבנית אשר נמצאת בשפע במים הישראליים ולאט לאט מצטברת עליו ומונעת ממנו לחמם את המים כמו שצריך. אורך החיים של גוף חימום הוא כשלוש שנים ולכן אם לא החלפת אותו בזמן האחרון, ככל הנראה שהוא ממילא בדרך לסיים את חייו וההחלפה בלתי נמנעת.
  • תרמוסטט תקול
    לתרמוסטט יש תפקיד חשוב מאוד והמון אחריות. הוא זה שעליו מוטלת המשימה להפסיק את חימום המים ברגע שהם מגיעים לטמפרטורה מסויימת (לרוב 60-70 מעלות). תרמוסטט תקול עלול לגרום לדוד להתפוצץ וזה מה שהופך אותו לכל כך מסוכן.
  • נזילה מהדוד
    כמו שהבנת, הדוד שלך מכיל רכיבים חשמליים ומים. המון מים. חלק מהרכיבים האלו מורכבים מחוץ לדוד כך שכל נזילה מהדוד גורמת לחשמל בבית שלך לקפוץ. כדי לוודא את זה, אנחנו ממליצים לכבות את כל מוצרי החשמל ולהדליק רק את הדוד. אם הוא קפץ, יש לך נזילה מהדוד וכדאי לקרוא לחשמלאי מוסמך כדי לטפל בתקלה.
  • לוחות סולאריים מלוכלכים
    עם הזמן, בגלל הגשמים והאבק, מצטברת שכבה עבה של לכלוך על גבי הפאנלים הסולאריים שמונעת מקרני השמש מלהגיע אליהם ולהפוך להיות חשמל שלבסוף מחמם את המים.

מה אפשר לעשות כדי למנוע מצב בו מים לא מתחממים בדוד?

במדינת ישראל ישנו חוק שאוסר על כל עיסוק בחשמל ללא רישיון בתוקף ולכן, בגלל שבסופו של דבר מדובר בחשמל, היכולת שלך לעזור במקרה הזמן מאוד מוגבלת. מה שכן ניתן לעשות הם שני דברים: 1. להקפיד על תחזוקה שוטפת של הדוד שלך ו-2 להתקין מערכת פקחום.

  • תחזוקה שוטפת
    אנחנו מאוד ממליצים להזמין חשמלאי מוסמך אחת לשנה או שנתיים שיבחן את מצב הדוד החל מניקיון הלוחות הסולאריים, דרך ניקוי גוף החימום והתרמוסטט מאבנית ועד לזיהוי סדקים או פיצוצים קטנים בצנרת היוצאת מהדוד. אם הגג מאפשר, בהחלט ניתן לקפוץ אליו כדי לבחון את מצב הניקיון של הלוחות הסולאריים ולנקות אותם בעצמך ללא צורך להזעיק חשמלאי.
    התקנת גלאי חום
    בשוק קיימים מספר מוצרים חשמליים אשר מותקנים בתוך הדוד ומכילים גלאים מתקדמים שמנטרים את הטמפרטורה הנוכחית של המים בדוד ויודעים לעצור כניסה של מים קרים.

דילוג לתוכן