תפריט סגור

לוחות חשמל

התקנת לוחות חשמל במהירות ובמחירים משתלמים
תפקידם של לוחות חשמל הוא לסנכרן את החשמל שמגיע מרכזת החשמל של חברת החשמל אל מוצרי החשמל השונים שבבית. לוח חשמל איכותי יוודא שהחשמל מנותב בצורה היעילה והחסכונית ביותר מצד אחד וישמור על בטיחות החשמל שבדירה שלך מהצד השני. חשמלאים IL מציעים לך מגוון לוחות חשמל להתקנה מהירה במחירים אטרקטיביים ביותר!

התקנת לוחות חשמל בפריסה ארצית

התקנת לוחות חשמל עושים אך ורק בעזרת חשמלאי מוסמך – טיפול בכל סוגי עבודות ותקלות החשמל במקום אחד!
שירות התקנה של לוח חשמל מחיר החל מ – 1400 ₪
חשמלאי מוסמך בעל רשיון בתוקף לעבודות חשמל
שירות התקנת לוחות חשמל על ידי מומחים מהיום להיום

לייעוץ חינם עם חשמלאי לגבי התקנת לוחות חשמל חייגו: 055-977-9950

לוחות חשמל

מה זה לוח חשמל ביתי?

לוח החשמל הוא רכיב חשמלי אשר מותקן בארון החשמל שתפקידו לסנכרן בין ארון החשמל של חברת החשמל לבין הצרכנים – מוצרי החשמל השונים שמותקנים בבית שלך. לוחות חשמל ביתיים לרוב יורכבו מחומרים לא דליקים כדי להגן עליהם, ועליך, מחימום ושריפה. לוחות חשמל כוללים ממסר פחת (זה שקופץ ומפיל את החשמל במקרה של עומס חשמל או בשמו השני – קצר) פקקים אשר מחלקים את החשמל לאיזורים בבית ומהדקים אשר מאפשרים חיבור קבוע אל יתר רכיבי הלוח ופסי צבירה.

מערכות הגנה למניעת התחשמלות ושריפה
חשמל הוא אנרגיה אשר הופכת לחום, מה שהופך אותו ליעיל אך מסוכן במיוחד. זו הסיבה שהחשמל מוגדר בחוק וחלים עליו לא מעט חוקים אשר מבוססים על בטיחות, לחשמלאי, לדירה ולך.
לוח חשמל דירתי מכיל מספר מערכות הגנה שמיועדות לשמור על ארון החשמל ועל הבית שלך בטוחים והם: מפסק אוטומטי שמקפיץ את החשמל במקרי קצר חשמלי, מפסק אוטומטי שמנתק את החשמל במקרה של עומס חשמל וממסר פחת שמונע התחשמלות. לא כל לוח מכיל את כל ההגנות ולכן כדאי לשאול אילו מבין ההגנות מכיל לוח החשמל שלך.

איפה מותקנים לוחות חשמל?

ברוב הבתים הישנים בישראל, לוחות החשמל יותקנו מחוץ לדירה בארון חשמל ייעודי. הבעייתיות בכך היא שארונות החשמל האלו מורכבים מעץ דליק שעלול להפוך לשריפה רצינית במידה ולוח החשמל יתפוס אש. המזל הוא, שלוחות החשמל האלו מותקנים מחוץ לדירות כך שעם דלת כניסה איכותית האש לא תחדור אליך הביתה. מצד שני, במצבי שגרה זה אומר שבכל קפיצה של חשמל לא תהיה לך ברירה אלא לצאת מהדירה כדי להפעיל את החשמל מחדש. מעבר לכך, לפעמים דיירים ואנשי מקצוע מתבלבלים בין לוחות החשמל השונים מה שעלול לגרום לניתוקים פתאומיים או חלילה לחיבור מחדש של החשמל באמצע עבודות חשמל. זו הסיבה שהתקנים החדשים קובעים שיש להתקין לוחות חשמל חדשים אך ורק בתוך הדירות, כשמונה החשמל מותקן מחוץ לדירה לנוחות עובדי חברת החשמל.

מדוע כדאי להשקיע בהתקנת לוח חשמל?

כפי שכתבנו, חשמל הוא אנרגיה מסוכנת מאוד שעלולה לגרום לנזקים ברכוש ובגוף ואף לגרום למוות. זו הסיבה שאסור בתכלית האיסור לחסוך ברכישת לוח חשמל חדש אלא לבחור את לוח החשמל האיכותי ביותר הדרוש לך. זה לא אומר בהכרח לרכוש את לוח החשמל היקר ביותר, אבל בהחלט לתת דגש על בחירת לוח החשמל כדי לשמור על הבטיחות שלך. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לך ליצור קשר עם חשמלאי מוסמך שיוכל להמליץ לך על לוח רלוונטי ולהתקין לך אותו במחירים משתלמים.

מי רשאי להתעסק עם לוחות חשמל?

החוק בישראל קובע שכל עבודת חשמל חייבת להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך בעל רישיון בתוקף מטעם משרד התמ"ת בלבד. כל התעסקות עם חשמל שלא ברישיון הינה עבירה פלילית שדינה מאסר! מעבר לחוק, כפי שכבר הבנת, חשמל הוא אנרגיה מסוכנת מאוד בידיים מיומנות ועל אחת כמה וכמה בידיים לא מיומנות. לוח חשמל הוא מוצר חשמלי מורכב ומסוכן פי כמה מכיוון שעוברת בו כל כמות החשמל שמגיעה אל הבית שלך (לרוב חד פאזי 25 אמפר, אך בבתים חדשים תלת פאזי המורכבת משלושה חיבורי 25 אמפר) ומשם מתועלת לשאר מוצרי החשמל. שינוי בנתיכים השונים עלול לשבש את ניתוב זרם החשמל ולגרום לעומסי חשמל מסוכנים שעלולים להפוך לשריפות ולמוות!

מה כן אפשר לעשות בלוחות חשמל ביתיים?

יחד עם כל האמור לעיל, ישנן מספר פעולות חשמל שאפשר לעשות באופן עצמאי כדי לעשות סדר בלוח החשמל ולבדוק שהוא תקין. גם כאן אנחנו ממליצים לך לנהוג במשנה זהירות ולהשתמש בכל ציוד המגן האפשרי.
הפעולות הן:

  1. כיוון שעון שבת
    חלק מלוחות החשמל, בעיקר אצל הציבור הדתי, מכילים שעון שבת אשר מפסיק את החשמל בכניסת השבת ומחבר אותו מחדש בצאתה. בעת התקנה של שעון שבת ניתן בהחלט לכוונן את שעון השבת ללא עזרה מחשמלאי מוסמך. רק לוודא ששעון השבת מכוון על הטיימר כדי לוודא שהוא מפסיק את החשמל ומחבר אותו מחדש.
  2. רישום הנתיכים השונים
    בדירה שלך קיימים מעגלי חשמל שונים אשר מבוקרים על ידי הנתיכים שנמצאים בלוח החשמל. רישום מדויק של הנתיכים האלו מומלץ מאוד מכיוון שהוא יעזור לך ולחשמלאי להבין את מערכת החשמל ואיך היא בנויה.
  3. בדיקה של מפסק זרם פחת
    תפקידו של מפסק זרם פחת הוא לעצור את זרימת החשמל לדירה שלך במקרה של עומס חשמל. בלוח החשמל שלך קיים כפתור שתכליתו לבצע בדיקה למפסק הזה כשלחיצה עליו תקפיץ את החשמל בדירה שלך. במידה ולחצת על הכפתור והוא לא ניתק את החשמל, אנחנו ממליצים לך לקרוא מיד לחשמלאי שיבצע בדיקת פחת בלוח החשמל ויטפל בתקלה.
  4. ניתוק פקק
    הגיע הזמן לבצע עבודת חשמל פשוטה כמו החלפת גוף תאורה או מתג? ניתן בהחלט להוריד את הפקק שאחראי לאיזור החשמלי של הבית בו נמצאה התקלה כדי לטפל בה.

לייעוץ חינם עם חשמלאי לגבי התקנת לוחות חשמל חייגו: 055-977-9950

כמה עולה התקנת לוח חשמל דירתי?

מחיר התקנת לוח חשמל מושפע מלא מעט דברים כמו החלפת מערכת חשמל, הגדלת חיבור חשמל והחלפה פשוטה של לוח החשמל כתוצאה מבלאי. זו הסיבה שאין מחיר אחיד להתקנה הזו ולכן אנחנו מזמינים אותך להתקשר אלינו כבר עכשיו כדי שנוכל להבין איך נוכל לעזור לך להחליף לוח חשמל ביתי במהירות, ביעילות ובמחירים הטובים ביותר!

מחירון עבודות חשמל

סוג השירות מחיר
התקנת לוח חשמל חד פאזי החל מ 1400 ₪
התקנת לוח חשמל תלת פאזי
החל מ 2500 ₪
התקנת מפסק פחת – חד פאזי החל מ 220 ₪
התקנת מפסק פחת – תלת פאזי החל מ 250 ₪
הגדלת חיבור חשמל החל מ 199 ₪
החלפת מפסק החל מ 250 ₪
התקנת נקודת חשמל חדשה – חיווט חיצוני החל מ 220 ₪
התקנת נקודת חשמל חדשה – חיווט בתוך קיר גבס החל מ 220 ₪
נקודת חשמל חדשה – חיווט בתוך קיר רגיל – בטון/בלוקים החל מ 400 ₪
תיקון מגעים בלוחות חשמל החל מ 200 ₪
החלפת ממסר פחת
החל מ 330 ₪

דילוג לתוכן