תפריט סגור

הארכת חיי המצבר ברכב שלכם

רכב הוא אמצעי תחבורה שמצריך לא מעט השקעה שוטפת ותחזוקה. אנחנו צריכים לדאוג למלא דלק, למלא אוויר בגלגלים, לבדוק שמן ומים, לרחוץ אותו מדי פעם ולדאוג לתיקונים במוסך. התחזוקה הזו היא הכרחית על מנת שנוכל לנסוע ברכב בבטחה ולהגיע לכל יעד שאנו חפצים. אנחנו רגילים כל כך לשימוש ברכב עד שכבר קשה לדמיין את החיים בלעדיו, אפילו לזמן קצר. אך מכיוון שהרכב תופס מקום כה גדול בחיינו, יש לדאוג לתחזוקה השוטפת של כל החלקים שלו, כולל המצבר.

המצבר הוא רכיב חשוב שאחראי על הפעלת המערכות החשמליות ברכב. בלי המצבר לא נוכל להניע את האוטו, לפתוח ולסגור את החלונות החשמליים, להדליק את האורות וכן לשמוע רדיו או ליהנות ממיזוג אוויר. אורך החיים הממוצע של כל מצבר הוא בערך שלוש שנים. אך ישנן שיטות שנועדו להאריך את חיי המצבר ולגרום לכך שלא יתרוקן גם לאחר פרק זמן זה.

טיפים להארכת חיי המצבר

ישנם כמה טיפים שאספנו שיכולים לגרום להארכת חיי המצבר ברכב שלכם. ראשית, מומלץ מדי כמה חודשים לבדוק את רמת המתח של המצבר. יש לשמור על מתח טעינה תקין של המצבר, שהוא בטווח של בין 8 וולט ל-14 וולט. למתח טעינה נמוך מערכים אלו יכולה להיות השפעה מזיקה על אורך חיי המצבר ועל התפקוד שלו, וכך גם למתח טעינה גבוה מדי. כאשר מבצעים בדיקה של מתח הטעינה של המצבר אצל מומחה מצברים לרכב , ניתן לתקן את המתח ולגרום להארכת החיים של המצבר ולשימור התפקוד התקין שלו.

שנית, במצברים רבים יש לדאוג למלא מים מזוקקים בתא המילוי. אספקת המים מונעת מהופעת סדקים במצבר. חשוב להשתמש במים מזוקקים ולא רגילים, מאחר ושימוש במים רגילים יכול להזיק למצבר ולהרוס אותו לטווח הארוך.

בנוסף לכך, מומלץ לעשות בדיקה שגרתית ובסיסית של המצבר פעם בשלושה חודשים. כחלק מהבדיקה השגרתית יש לבדוק בעין את סביבת המצבר ולוודא כי אין הצטברות של נוזלים חומציים עליו או לידו. יש לוודא גם שקופסת המצבר שלמה ונמצאת במקומה וכי הקטבים של המצבר מהודקים בצורה חזקה.

שמירה על בדיקות שגרתיות אלו יכולה להבטיח שתוכלו לזהות תקלה במצבר בזמן ולפעול לתיקונה. כך תוכלו לדעת גם מתי קרב הזמן שבו יש להחליף את המצבר, ולהימנע ממצב בו אתם לא מצליחים להניע את המכונית עקב תקלה או התרוקנות של המצבר.

לירון מצברים טלפון

להשאיר את העבודה על המצבר למקצוענים

את העבודה הקשורה במצבר יש להשאיר לאנשי המקצוע בתחום החשמל ברכב. העבודה עם המצבר יכולה להיות מסוכנת ותמיד ישנה סכנת התחשמלות כאשר עובדים איתו. לכן יש לוודא שאת הבדיקות המקצועיות וגם את החלפת המצבר במקרה הצורך מבצעים רק מומחי מצברים מנוסים. יש להימנע מהחלפה עצמאית של המצבר או ניסיון לתקן אותו בכוחות עצמכם.

היום זה ממש פשוט להחליף מצבר! אין צורך להגיע למוסך ולבזבז את הזמן שלכם, במיוחד בתקופה הקורונה שבאה אלינו לרעה, ניתן ומומלץ להזמין שירות מצבר עד הבית ולהנות גם מחסכון זמן במחיר אטרקטיבי וגם מינימום חשיפה, צי'ק צ'ק חוזרים לשיגרה!

דילוג לתוכן