תפריט סגור

איך לתקן מאוורר תקרה רועד?

מאוורר תקרה רועד

למרות שהוא מוגדר כמוצר חשמלי, אין חובה להזמין חשמלאי להתקנת מאוורר תקרה ולכן לא מעט אנשים בוחרים להתקין אותו בעצמם. מעבר להתעסקות בחשמל, הדבר המסוכן באמת במאוורר תקרה רועד הוא העובדה שהוא יכול להתנתק וליפול על מישהו מבני המשפחה שלך. במאמר הבא נדריך אותך איך לתקן את המאוורר הרועד ולמנוע סכנות.

מה עלול לגרום למאוורר תקרה רועד?

ישנן שלוש סיבות עיקריות שעלולות לגרום למאוורר התקרה שלך לרעוד. החדשות הטובות הן שאפשר לסדר אותן במהירות וללא צורך באיש מקצוע או ביצוע של עבודות חשמל, מה שיחסוך לך לא מעט כסף.

ברגים משוחררים
התקלה הקלאסית אשר אחראית לכ-90% מהפעמים בהם המאוורר מתחיל לרקוד. אנשי מקצוע יודעים מתוך שינה מתי הם הגיעו למקסימום ההברגה של הברגים ואילו חובבנים לרוב יבריגו יותר מדי או לא יבריגו אותם מספיק. לצערנו, הדרך היחידה לדעת היא להפעיל את מאוורר התקרה ולראות במו עיניך אם הוא עובד בצורה חלקה או רועד כתוצאה מברגים לא מחוזקים. במידה והוא רועד, יש לנתק אותו מהחשמל ולחזק את הברגים השונים.

בסיס מאוורר לא מחוזק היטב לתקרה
בדומה לברגים, גם בסיס המאוורר צריך להיות מחוזק היטב לתקרה כדי שלא ירקוד וחלילה יתנתק ממנה. כאן יש לשים לב על איזו תקרה מותקן המאוורר – בטון או גבס ולעשות התאמות בהתאם לסוג התקרה כדי למנוע מצב בו התקרה לא תחזיק את המאוורר והוא יפול כתוצאה מחוסר ההתאמה.

כנפיים הפוכות
בשנים האחרונות יצרני מאווררי התקרות מקפידים לייצר כנפיים שלא ניתן להתקין הפוך, אבל אנחנו בכל זאת נתקלים בלקוחות שעשו את הטעות הזו. על הכנפיים אמורות להיות מדבקות שיעזרו לך להבין לאיזה כיוון להתקין אותן כדי למנוע התקנה הפוכה שלהן.

שחיקה של מאוורר התקרה
גם במאווררי תקרה הזמן משחק תפקיד חשוב ולכן עם הזמן חיבור הבסיס לתקרה עלול להישחק, הברגים עלולים להיחלש ואפילו החורים שקדחת בתקרה עלולים להתרחב. זו הסיבה שאנחנו ממליצים לך להזמין חשמלאי מוסמך שיבדוק את מאוורר התקרה שלך כשהוא קופץ לטיפול בתקלת חשמל אחרת, רק כדי שיהיה לך ראש שקט שהמאוורר שלך לא אוטוטו מתרסק מהתקרה.

התקנה נמוכה מדי של מאוורר התקרה
גם לגובה התקרה עליה מותקן מאוורר התקרה יש תפקיד חשוב בתפקוד שלו. מאוורר תקרה נועד לפזר את האוויר שבחדר ולכן התקנה נמוכה מ-2.5 מטר עלולה לפגוע באיכות העבודה שלו ולבסוף במאוורר עצמו. גם למרחק מהעצמים השונים בחר יש חשיבות ולכן המומחים שלנו ממליצים להתקין את המאוורר במרחק של 30 ס"מ לפחות מכל עצם בחדר.

תקלות נפוצות במאווררי תקרה

עם הזמן שמנו לב שיש שלוש תקלות שחוזרות על עצמן עליהן הלקוחות שלנו מתלוננים:

אי אפשר לשלוט על מהירות המאוורר
עם הזמן, הקבל של המאוורר נשחק עד שהוא מתקלקל ומונע מהמאוורר להגביר מהירות ותוקע אותו על המהירות הנמוכה ביותר. התקנה של הקבל היא התקנה פשוטה וזולה יחסית שלרוב תסתכם בעלות הביקור של החשמלאי.

חוט שהסתבך במנוע המאוורר
זוהי תקלה שנפוצה בעיקר בחדרי ילדים. בגדים, בלונים, חומרי יצירה ומה לא עלולים להגיע למאוורר, להתלפף עליו ולתקוע את המנוע שלו. החדשות הטובות הן שגם העלות של התיקון הזה לרוב תסתכם בעלות הביקור.

כנפיים שבורות
הכנפיים של המאוורר עדינות מאוד ועלולות לחטוף חבטות מדלתות של ארונות, מקלות מטאטא שהורמו גבוה מדי והשלכה של חפצים עליהן.

כמה עולה התקנת מאוורר תקרה?

לרוב, התקנת מאוורר תקרה תסתכם בעלות הביקור כך שהעלות האמיתית היא בסוג מאוורר התקרה ובאיכות שלו. אנחנו ממליצים לך לבחור מאוורר תקרה איכותי שיהיה שקט וישרת אותך נאמנה לאורך שנים רבות.

דילוג לתוכן