תפריט סגור

דוד שמש לא מחמם

דוד שמש לא מחמם

דוד שמש לא מחמם? זה מה שאפשר לעשות!
נגמרו לך המים החמים באמצע המקלחת? מרגיש לך שהדוד כבר לא אותו הדבר? ככל הנראה יש לך תקלה בדוד עצמו או בקולטים הסולאריים שלו. אבל החדשות הטובות הן שאפשר לתקן את המצב באמצעות מספר פעולות פשוטות שלא מצריכות ידע טכני או ציוד מתקדם!

סיבות לדוד שמש לא מחמם

דוד שמש הוא מכשיר חשמלי אשר מכיל בתוכו כל מיני אביזרים חשמליים שיודעים לקלוט חשמל ולהפוך אותו לחום. יחד עם זאת, הבעייתיות הגדולה בדוד נעוצה בעבודה שמעורבבים בו רכיבים חשמליים ומים שכידוע לא הולכים כל טוב יחד. כדי לפזר את הערפל, כתבנו לך רשימה קצרה של התקלות הנפוצות ביותר שעלולות לגרום לדוד שמש לא לחמם מספיק כדי שהשיחה הבאה שלך עם איש המקצוע תהיה מקצועית, יעילה וקצרה יותר.

  • תרמוסטט לא תקין
    גוף החימום אשר מותקן בדוד השמש קולט את החשמל שמגיע מהקולטים הסולאריים, הופך אותו לחום וכך הוא מחמם את המים הלכה למעשה. אבל גוף החימום לא יודע לאילו טמפרטורות להגיע כשהוא מחמם את המים ולכן יש לו מפקח שפוקד עליו להפסיק ברגע שהוא מגיע לטמפרטורה אשר קבועה מראש (לרוב 70 מעלות). המפקח הזה הוא התרמוסטט וכשהוא לא תקין, הוא עלול לגרום לשני מצבים – פיצוץ הדוד על ידי חימום יתר או פשוט לא לחמם את המים.
  • גוף חימום מקולקל
    דוד השמש מקבל את המים שלו מצינור ייעודי אשר מגיע ישירות מחנוכיית המים אשר אחראית להזרמת המים אל הדירה שלך. המים האלו עוברים דרך צינורות הקולטים ומשם לדוד עצמו. גוף החימום פועל בדומה מאוד לקומקום חשמלי – הוא פשוט מרתיח את המים עד לטמפרטורה מסוימת ואז מפסיק בהוראת התרמוסטט. עם הזמן, גוף החימום צובר אבנית, אשר מצויה בשפע במים בישראל, שמכבידה עליו ולא מאפשרת לו לחמם את המים כמו שצריך.
  • קולטים סולאריים לא נקיים
    דוד השמש שלך מותקן על הגג, ללא מחסה על מנת לקלוט את קרני השמש ישירות ללא הפרעות. יחד עם זאת, הדוד חשוף לנזקי מזג האוויר כמו סופות גשמים בחורף וטל בקיץ. הערבוב בין המים לבין אבק ולכלוך אשר נמצאים באוויר הופך לשכבה עבה אשר מצטברת על הקולטים ומונעת מהם לקלוט את קרני השמש כמו שצריך, מה שמשפיע באופן ישיר על היכולת של הדוד לחמם את המים.

איך אפשר למנוע מצב בו דוד שמש לא מחמם מספיק?

כפי שקראת, ישנם לא מעט מצבים בהם דוד שמש לא מחמם בקיץ. רובם המוחלט דורשים הזמנה של חשמלאי מכיוון שהם קשורים לעולם החשמל אשר נחשב לאנרגיה מסוכנת ולכן אסור על פי חוק להתעסק בחשמל ללא רישיון רלוונטי. מה שכן ניתן לעשות ללא התעסקות בחשמל הם שני דברים:

  1. טיפול מונע
    בגלל שהדוד ממוקם על הגג, הוא נשכח ולא עולה לסדר היום שלנו וחבל. תחזוקה שוטפת של דוד השמש שלך תמנע הפתעה לא נעימה של דוד שמש לא מחמם ותחסוך לך זמן וכסף.
    ההמלצה שלנו היא להזמין חשמלאי לפני תחילת החורף והקיץ כדי שיבחן את מצב הדוד ויעניק לך המלצות על בסיס התוצאות. החשמלאי יוכל לנקות את הלוחות הסולאריים, גוף החימום והתרמוסטט ולזהות בעיות איטום כאלה ואחרות בדוד עצמו.
  2. התקנת אמצעי ניטור חום
    הפיתוחים האחרונים בשוק דוודי השמש הם אמצעי ניטור חום מים אשר מזהים ירידה בטמפרטורה שבדוד ויכולים לעצור כניסה של מים חדשים וקרים אליו. בצורה הזו ניתן לשלוט טוב יותר בדוד השמש וליהנות ממים חמים ומחסכון בחשמל.

יש לך שאלה בנוגע לדוד שמש לא מחמם? המומחים שלנו מחכים לך עם תשובות מלאות לכל תקלה אפשרית בשיחת ייעוץ והכוונה בחינם וללא כל התחייבות!

דילוג לתוכן